Den dag mit pis kom i kog…

I dag var jeg med mit ledertræningsprojekt i cafekirken. En kirke jeg har stor respekt for. I dag var det så en forkynder udefra som var på… Jeg kender ham ikke personligt, men har hørt mange forskellige ting om ham, både godt og dårligt, så på sin vis, var jeg meget åben overfor, hvad han havde at sige, og han klarede det også meget godt i starten. Til sidst kammede han dog over og begyndte at proklamere at man skulle købe scala i KBH for 350 mio. kr og renovere det for 100 mio. kr. Det var så langt ude, når man kender hans track record. Jeg forstår ikke, at der ikke var nogen der kommenterede det bagefter. Man skal anerkende, når Gud sender en profet, men man skal også vurdere det, hvis en forkynder siger oget vrøvl og sige fra overfor det…

På den anden side skal jeg selvfølgelig ikke køre sådan op, hvis det nu er Gud, som siger det, men jeg er nu stadig skeptisk. Men hvis det lykkes at købe scala i 06, det var netop det, han proklamerede, så skal jeg nok være den første til her på bloggen at sige undskyld…

9 Responses to “Den dag mit pis kom i kog…”

  1. Mathias Says:

    Urskiljning är viktigt, jag brukar ofta fundera på det då jag sitter på möten. Inte bara urskiljning av andar, utan även av de budskap vi hör i egen församling.
    Det knepiga är ju då hur man balanserar sund urskiljning och en överkritisk inställning till det man hör/ser.

    Tänkte bara säga också att mitt efternamn är Rosenlund, såg att du länkade till min blogg, och att du kanske vill lägga till efternamnet.. 🙂

    Fin ny blogg, förresten!

  2. Lasse Bech Says:

    Jeg kan godt følge dig, Thomas.

    Men, hvordan skal man kommentere, hvis prædikanten har sagt noget, man føler var uheldigt – det kan let blive lidt klodset.

    Nu kender jeg ikke hans “track record” og var heller ikke tilstede, men vi er vel mange, der har uheldige kapitler i vores fortid.

    Det er vanskeligt det der med profeti, for jeg har en fornemmelse af, at når Gud taler ad den vej, så kan det godt være at det vil være svært at tro på. Hvis man ikke lige er overbevist om, at det nu også er et ord fra Herren, så må man vel bare vente og se.

    Er det de svimlende summer, der er problemet? Måske kunne man bruge sådan en sum penge bedre, hvis man endelig fik fingrene i dem. Dog skal man tænke på, at det er fast ejendom – det er jo ikke helt det samme som driftsomkostninger. Måske vil nogen bare se det som en investering, og går det hele galt, så kan man bare sælge igen og så havde man ikke mistet noget. Jeg ved det ikke, men har da også lidt svært ved ikke at tænke på babelstårnet.

  3. Henrik H Says:

    Nå, men hvad sagde din kone til dig Thomas…? ;o)

  4. Thomas DK Says:

    Til Mathias, jeg tilføjer lige dit efternavn 🙂

    Til Lasse: Ja profeti er altid vanskeligt, men jeg tænker, at man som leder har en pligt til at vurdere, hvad der bliver sagt. Det betyder naturligvis, at man kan komme til at vurdere forkert, men det er nu en gang det ansvar, man står med som leder, også selvom det kan virke klodset.

    For mig var det ikke beløbet, der var problemet, og ja Gud tilgiver også de dårlige kapitler, vi har i vores historie, men det ændrer ikke ved min opfattelse af det, jeg hørte, men det kan selvfølgelig være, at lederne i cafekirken har vurderet anderledes, og ja så må vi bare vente og se.

    Og Henrik, i denne sag vil jeg sige, at jeg har et forholdsvist rent hjerte 🙂

  5. Simon (dk) Says:

    Jeg kan ikke vente til at komme til møder i “scala/re-gen vækkelsescenter”!

  6. Thomas DK Says:

    Hvornår var det lige [re:gen] blev en del af vækkelsescenteret i scala…

  7. Simon (dk) Says:

    Den dag du hørte visionen og greb den…

  8. javist Says:

    Sig endelig til, hvis Gud accepterer købret af Scala.
    Måske Gud så også kan lukke munden på Moses Olsen – ser gerne du fortæller hvad Gud mener om det?

  9. Thomas DK Says:

    Til Javist – velkommen til bloggen: Er det morten Olsen eller Moses Hansen, du mener… Det er jo nok Moses Hansen.

    Grundlæggende mener jeg, at Moses Hansen har hjertet på rette sted, og nogle gange har man brug for at blive rystet lidt af en som er lidt anderledes. I tilfældet Moses Hansen er han så gået over stregen et par gange og gjort noget mindre ubegavet. Så jeg håber, at han en gang imelllem får talt med nogle udenforstående, der kan hjælpe ham med at sætte tingene lidt i perspektiv

Leave a Reply

