Tilbage fra Kroatien…

Så er jeg tilbage fra Kroatien. Kom hjem i søndags og ligget rimelig vandret siden, men nu er jeg så klar til at få mine tanker ned på skrift.

– I de post-kommunistiske lande kæmper den nye generation med mange af de samme ting, som vi oplever i det post-moderne. Jeg tror, det vil give god mening at tale noget mere med dem

– Tyskere er bare sure…

– Europæiske baptister er vist ikke helt klar til lifeshapes – firkanten

– Kroatien er fuld af suppe

– Ukraine er et af de lande, hvor baptistkirken har oplevet allermest vækst de sidste 10 år, men nu oplever de problemer fordi den nye generation er opvokset med vestlig kultur via medierne, og nu har kirken svært ved at kommunikere med dem, og det skaber en form af Krise. Desuden har Kiev 30.000 gadebørn, det kunne være interessant at lave noget med dem…

– Jeg har været til møde med SSP i København i dag for at finde ud af, hvad vi kan lave sammen med dem…så nu tror jeg snart, at vi er klar til at gå i gang med noget social mission på vesterbro, jeg er i hvert fald ved at køre op over det

– Sidst men ikke mindst husk bloggerparty på mandag d. 23. januar på kulcafeen

5 Responses to “Tilbage fra Kroatien…”

  1. Lasse Bech Says:

    Lyder da vildt spændende med social mission på Vesterbro. Går ud fra vi snakker teenagere, når du skal møde SSP.

    Adventisterne deler noget suppe ud hver lørdag eftermiddag til de hjemløse på Vesterbro torv – men det er jo et lidt ældre klientel.

  2. Henrik H Says:

    fedt thomas – hvornår skal VI afsted igen og sætte noget gang i den i Øst – jeg tror lige du glemte at på trods af alt suppen, så er McD super billig ;o)

  3. Jörg Says:

    “- Tyskere er bare sure…” –
    Hvad mener du med det?

    “- Sidst men ikke mindst husk bloggerparty på mandag d. 23. januar på kulcafeen”
    Kan man komme uden at have en blog endnu?

  4. Thomas Says:

    Til Jörg, ja man kan sagtens komme uden en blog. Du er meget velkommen. Kommentaren omkring tyskere, var ment ironisk, fordi under hver undervisningssession var der en tysker, som i højlydte vendinger hellere ville fortælle mig, hvor meget jeg tog fejl, end lytte til, hvad jeg havde at sige, hvilket var lidt frustrerende…

    Til Lasse. Ja, det er teenagere, så nu går vi i gang med den lidt langsomme proces, som handler om, hvordan det konkret skal forme sig, men meget spændende

    Til Henrik, forhåbentligt snart, jeg vil gerne til Ukraine… problemet er bare, at McD ikke fandtes i den bjerglandsby på 25 beboere, hvor vi boede…

  5. Mathias Says:

    Låter intressant med läget i Ukraina – skulle vara spännande att ha möjlighet att åka dit någon gång och lära känna människorna.

    Det verkar som om det var en riktigt lyckad resa..?

Leave a Reply

