Om lidt bliver her stille…

Det er nu ikke på bloggen, der bliver stille, selvom der har været ret stille et stykke tid. Nej, det er faktisk fordi jeg stopper i BBU, og i weekenden var jeg så til mit sidste delegeretmøde som ansat. Det var en lidt mærkelig fornemmelse, specielt lige inden jeg skulle holde min beretning, men tjah det gik godt, det er blot mærkeligt, at noget der har været så stor en del af mit liv i så mange år er ved at være slut. Det var med folk fra BBU, jeg havde min første erfaringer med Gud, det var her, jeg første gang hørte, at nogle troede på mig og mine evner, det var der jeg første gang blev interesseret i kultur og mission og kirke, det er her mange af mine gode venner er, det er bare lidt mærkeligt

Personligt kan jeg mærke, at jeg går igennem en lidt mærkelig fase i øjeblikket, og jeg tænker meget på, om det er en del af fastetiden. Jeg kan gå fra at have den største tro på, at Kirken nok skal klare det til at føle, at vi lige så godt kan lukke hele biksen nu, og det kan kun gå for langsomt. Det er lidt voldsomt og sikkert også irriterende for mine omgivelser. Samtidig så løber jeg hver dag i fastetiden. Når jeg løber er jeg tæt på Gud, og jeg kan mærke, at når jeg ikke beder, mens jeg løber, så bliver det sværere at løbe. Så det jeg vil frem til er, at Gud er ved at lære mig en lektie i øjeblikket. Hvis jeg fokuserer på alt muligt andet end ham, så bliver det svært, så bliver det hårdt, og jeg har lyst til at flytte til Hawaii og glemme alt… men når jeg fokuserer på Jesus og hans rige først, så bærer han mig frem. Så jeg tror, jeg er ved at lære en dybere afhængighed af Gud, men det er lidt hårdt pt.

Ellers glæder jeg mig til at komme til Rom. Om 9 dage drager Inge og jeg til Rom, hvor vi skal være 5 dage, top nice.

Da jeg ikke vil fremstå lige så idiotisk som Anders Fogh og ikke lytte til andre, så vil jeg da gerne undskylde for al den skade, som mit billede af Jesus har forvoldt, jeg forsøgte blot at gengive sandheden… 🙂 men sandheden afhænger jo som bekendt af hvilket perspektiv, man ser tingene fra… 

6 Responses to “Om lidt bliver her stille…”

  1. Henrik H Says:

    hej thomas

    Du får udviklet din F-side og det er godt – Husk at vi andre er med dig i denne fase, og vil gerne være med selv om du er mærkelig ind i mellem ;o)

    ang. billedet af Jesus, og din kommentar vil jeg bare sige “DET EN OM´ER” og som du nok vil høre på italiensk når du kommer til Rom (God tur forresten) “Chapis”

  2. willer Says:

    Tak for det Henrik, det er jeg enormt glad for… Hm Jeg forsøgte ellers at sige undskyld på en meget jyllandsposten agtig måde…

  3. den gule Says:

    hey thomas.
    Jeg skal også til Rom!!!… lørdag morgen kl bæ om morgen til torsdag aften… men tror vi misser hinanden. men håber dig og fruen får en fornøjelig tur =)

  4. maltesen Says:

    Top nice med en tur, hvor man kan møde historiens vingesus. Måske skulle I pakke Dan Brown’s Engle og Dæmoner med i baggagen, så I kan få noget på opleveren.

  5. Emil Says:

    Hej Thomas,

    tak for din længe ventede undskyldningen(!)

    Også tak for din ærlighed i alt det andet du skrev.

    Jeg kan genkende nogle af de ting du skriver fra mit eget liv.. Fx det med at skride til Hawaii (det tænker jeg ofte på at gøre…).

    Vi må som Moses bevare håbet og kærligheden – selv om vi har ørkensand i både sandaler og mund…

    Du er en god mand Thomas, og det er skønt at følge(s) efter/med dig!

  6. Tine Gjessø Says:

    Ærligt og interessant – mærkeligt(eller hvad man nu skal kalde det…): jeg skrev også lige i dag i min blog om fokus på Jesus – inden jeg læste din…
    god tur ud i fremtiden og til Rom –
    uanset hvad der sker med kirken (og jeg kender din tvivl og uro ret godt) – vi er i Guds hænder

Leave a Reply

