UD med Brian Arthur Mikkelsen

Nu er jeg ved at være grundig træt af den regering. Den nye medielicens medfører, at man skal betale den nye medielicens. Det er fuldstændig absurd. Jeg har netop ikke fjernsyn, fordi det er for dyrt. Jeg har en internetopkobling, men jeg ser da ikke TV, men jeg kan da godt modtage billeder… så hvis jeg skal forstå denne artikel rigtigt, så skal jeg betale medielicens. Det er jo hat og briller. Internettet er i princippet gratis, så kan de da bare lade være med at lægge udsendelser ud på nettet, hvis de ikke vil have, at folk skal se dem.

Jeg håber dog, at jeg misforstår og det kun drejer sig om, hvis man har købt en TV tuner til sin computer. Hvis det ikke er tilfældet, så er det bare ud af vagten med Fogh og hans regering.

11 Responses to “UD med Brian Arthur Mikkelsen”

  1. Sidsel Says:

    Helt enig, men kunne nu komme med mange andre og bedre grunde til at smide dem ud af statsministeriet…

  2. willer Says:

    helt enig, men ville bare lige nævne en meget praktisk grund…

  3. Henrik H Says:

    jeg tror nu ikke det har så meget at gøre med hvilken regering der sidder – hvis det havde være en SR-regering ville det blot være en skat i stedet for en licens – so whats the point?

    Men Thomas du har helt ret i at det er virkelig råddent at de laver en medielicens, som omfatter de forskellige platforme som vi idag bære med os. Det vil være måske være med bedre med pay-per-view ordning – så kunne du nøjes med at betale det dolph du smugkigger på nettet

  4. Simon (dk) Says:

    så sætter jeg da bare min computer op således, at den ikke viser billeder mere….
    Temmelig god ide ik?

  5. LasseÅ Says:

    Sikke dog en flok klynkere – tænk lige på alle de muligheder i helt sikkert benytter jer af på nettet… Hører I aldrig netradio fra DR? Tjekker I aldrig nyheder på ww.tv2.dk? Tænk hvor værdifuldt det er, at vi har en lang række platforme, der ukommercielt tilbyder en masse services til hele landet – wake up and smell the public service…
    Eller hej… Man kan jo også bare satse på at blive ved med at sort se…
    Og så er der jo nu en glimrende mulighed for at få en håndtaske ind i statsministeriet! brug den!

  6. Simon (dk) Says:

    Hellere medielicens end reklamer hvert minut som her i USA!!!

  7. Henrik H Says:

    Til Lasse jeg er helt uenig med dig – det med at tale om “sortserer” holder ikke i den nye mediesetting, som vi befinder os i – jeg ser det ganske enkelt som en unødvendig medieafgift, og der må simpelhen findes en bedre måde at finansiere nyheder i DK – hvilke jeg også mener allerede findes – i stedet for at påtvingen en licens, så burde “pay per view” udvikles i stedet, så man køber information fremfor påtvinger afgifter for dem – vi lever i et “frit marked”, så lad os da få brudt det monopol, som en licens afgift fastholder – vi gider jo alligevel ikke se andet end dolph og clemens fra DRs hjemmeside

  8. maltesen Says:

    Hvis de gerne vil have os alle til at betale til D(d)R og TV2’s lokalstationer, kan de jo bare sætte dem på skattebilletten og dermed er det pjat overstået een gang for alle…

    @Henrik: Clemtet er bedre live end på TV, tro mig 😉

  9. maltesen Says:

    Tjek lige dette ink

  10. Peter Says:

    Den her er bedrer 🙂

    http://www.pc-licens-nej-tak.skrivunder.dk/index.php

  11. Privatmand Says:

    Måske er jeg lidt sent ude, men jeg fik et chok for kort tid siden, da min søn flyttede hjemmefra – til et liv med kontanthjælp og en meget dyr bolig.

    Han havde næppe boet der et par måneder, før DR’s GRIBBE var der med et krav om “medielicens” – et totalt nyt ord i mit vokabluarium (som ellers er ret omfattende!”)

    Efter lidt “research” (undskyld mit franske) fandt jeg ud af, at “vores (eller nogens)” Brian var faldet for nogle aldeles urealistiske argumenter fra DR om, at ALLE der havde en telefon (mobil) eller en pc pludselig skulle betale DR for at producere deres (reklamefinansierede!) udsendelser …

    Hvor er vi nu henne?? Skal vi andre også til at betale racerlicens for at køre på de danske landeveje??

    Dette er et typisk eksempel på, at vore nuværende politikere ikke har den mindste viden om, hvad der rører sig i samfundet … de lefler bare for de statsselskaber, der kræver flere penge …

    SKAM SIG BRIAN og V.!

Leave a Reply

