Hænge med Brian…

brian.jpg

Så må jeg jo også lige få blogget lidt om besøget af Brian M. I grunden var det som gjorde mest indtryk på mig hans væsen. Han fik en til at føle sig set selvom man jo blot er en blandt mange som han møder på sådan en tur. For 1½ år siden talte jeg med ham i fem minutter i London, og han kunne huske mig, det synes jeg var rimelig imponerende…

En anden ting var noget som hans tidligere ungdomspræst havde sagt til ham: at når vi kommer ind i et rum, så istedet for at søge dem der ser smartest og lækrest ud, så søge dem der ser ensomme ud. Hvor ofte søger vi ikke "incrowden"… Jesus søgte de marginaliserede og dem som var sparket ud, hvor tit gør vi det…

Den narrative tilgang til Bibelen kunne jeg enormt godt lide, det bærer hans bøger også præg af… jeg tror simpelt hen, at vi skal blive bedre til at fortælle historier…

Det sidste jeg vil nævne er omkring Spiritual Formation eller disciipelskab. Vi må leve et liv, så vi praksis også er nogle, som andre vil følge efter. Jeg ved ikke om en praksis afspejler et liv, som andre vil følge efter, men det er det som Jesus kalder os til…

Desuden var det lækkert at se, at så mange ønskede at være en del af emerging netværket i DK, så må vi se hvor det bærer hen..

Leave a Reply

