Pilgrimstur med drengene… og kirke med tøserne

pilgrims.jpg (Det er ikke os på billedet)

I mandags var jeg ude at gå med min mentorgruppe. Det er en dejlig gruppe, som jeg nyder at være sammen med. Samtalerne med de andre og tiden vi bruger med Gud giver mig altid et skud ekstra energi og en lyst til at følge efter Jesus på den fede måde

Tak for det drenge!

Tirsdag aften var jeg så på cafe viggo (jeps det er ham fra tegneserien om vakse viggo). Det er en lækker fransk cafe midt på vesterbro. Jeg var der sammen med to piger, som jeg har været i læsegruppe med. Det var en enorm hyggelig aften, hvor vi talte rigtig meget om tro, og det var virkelig en god og inspirerende samtale.

Et af de gode spørgsmål jeg blev stillet var: Hvis du virkelig tror, at Gud har skabt alle mennesker og elsker alle mennesker, hvordan kan det så være, at vi ikke ender samme sted, når vi dør?

Ellers handlede det om, hvordan sproget er med til at skabe virkeligheden. Betyder det, at Gud blot er skabt af det religiøse sprog. Der måtte jeg trække grænsen og sige, at selvfølgelig er sproget med til at skabe vores virkelighed, men der var ingen grund til at skabe et sprog om Gud, hvis der ikke også var en erfaring af hans eksistens… så  erfaringsdimensionen blev meget vigtig i vores samtale, hvordan erfarer man Gud, og hvordan taler man om Gud uden at det bliver fremmedgørende for os…

Dejlig aften med gode venner, god vin, god mad og inspirerende samtale

One Response to “Pilgrimstur med drengene… og kirke med tøserne”

  1. Tine Gjessø Says:

    hvad svarede du mht, at vi ikke skal hen det samme sted?

Leave a Reply

