Workaholic

Jeg er de seneste par år blevet meget opmærksom på et af mine store problemer og det er mine workaholic tendenser, jo mere arbejde, jo bedre. Det bliver jeg nødt til at gøre noget ved, og det forsøger jeg så indimellem, men det er svært, specielt at finde ind i hvilen til hverdag. Jeg læste følgende på Alan Jamiesons blog, som er et citat fra en bog, der hedder let your life speak

I have become clear about at least one thing: self-care is never a selfish act – it is simply good stewardship of the only gift I have, the gift I was put on earth to offer to others. Anytime we can listen to true self and give it the care it requires, we do so not only for ourselves but for the many others whose lives we touch.

Det er en interessant måde at se det på. Det bedste jeg kan give til andre er mig selv, derfor bliver jeg også nødt til at lytte til mig selv og tage vare på mig selv, for ellers ender det med, at jeg ikke har noget at give.

2 Responses to “Workaholic”

  1. Henrik H Says:

    Lad os blive accountable ind i det kære broder – rigtig godt citat – jeg hugger det ;o)

  2. willer Says:

    Ja, helt bestemt!

Leave a comment