Til møde med pastor Jens Garn’…

Jeg indrømmer det! Sammen med min lillebror har jeg en last, som jeg en gang i mellem dyrker, vi går til ultra karismatiske møder, som vi i grunden ikke føler os specielt hjemme i, men det skal lige prøves. I grunden var jeg positivt overrasket: Lovsangen var udmærket, og taleren Hr. severin havde et ganske glimrende budskab, som handlede om, at vi skulle være pionerer. Det er jeg ret enig i, at vi i Danmark har brug for. Det skræmmende igår var eftermødet, som pastor Jens Garn(feldt) ledte. Han var helt vild i varmen og udførte nærmest håndkantslag på de folk, han bad for. Det var lidt voldsomt og ret ærgerligt, at et ellers ganske udmærket møde skulle gejles op på den måde. Men vi overlevede, og jeg mødte da også en gammel bekendt fra min meget karismatiske fortid, som undrede sig over, at jeg var tilstede. Hvad kan vi så lære af disse ultrakarismatikere:

– forventningen om at Gud vil møde mig i dag

– Alt andet lige ser de ud til at have en eller anden form for passion.

– Aftenens taler sagde blandt andet, at Jesus hele tiden var i bevægelse, fordi mennesker alle stede havde brug for et møde med Jesus, Det synet jeg var ganske godt sagt.

Min kreative bror havde taget sit kamera og efter lidt billedmanipulation, så har vi da søreme også en “re:gen t-shirt” til stede igår. Paster Jens Garn’ står i baggrunden…

tro2006.jpg

4 Responses to “Til møde med pastor Jens Garn’…”

  1. Henrik H Says:

    Thomas, I er jo nærmest den danske udgave af Ship of Fools og deres gudstjeneste-shopping-anmeldelser – det kunne være interessant med danske-kirke-smagsdommere – den titel tror jeg ikke er blevet brugt før

  2. Frank C Says:

    Ja, det kunne være genialt – hvis I lader jer opmuntre af Henriks foreslag – just stay away from my church!!!

  3. Mikael Olesen Says:

    Flinkt sagt, Willer, flinkt sagt, og meget diplomatisk.
    Underlig passion at gå til møder man ikke kan lide, men jeg kender det jo godt selv. Ser en sjældent gang imellem God Channel og slukker for det meste rystet. Lyttede i en periode også til KLove.com men det blev altså lidt for glad for min smag – det var valget imellem det og min sanity! Jeg kan ikke rigtig se Jesus for mig i glatte jakkesæt, med store guldsmykker og kikset hår!

  4. Dan Says:

    Hehe – så forestil dig Hr Garnfeldt stå og tale i en by som Hjørring – tror han skræmte halvdelen væk sidste år!

Leave a Reply

