Back in town (dette indlæg blev skrevet d. 1.8.)

Så er jeg tilbage i en lille uges tid. Dethar været nogle fantastiske uger, hvor jeg er blevet fyldt på og fået slappet af. Det var helt fantastisk at vandre i Frankrig. At komme ind i en helt ny rytme med vandring, læsning, samtale og spisning. Det var virkelig godt. Sammen med Peter Søndergaard læste jeg Matthæus evangeliet og selv læste jeg også Irrestible revolution af Shane Claibourne. Til sidst blev bogen lidt for selvfed, men det var en god kombination og jeg oplevede mig meget udfordret på det økonomiske område, Gudsrige perspektivet og ikke mindst det at række ud til “the poorest of the poor”. Så nu er jeg lidt spændt på at se, hvilken betydning det får for mig i de næste par måneder.

En konkret ting som jeg gjorde på baggrund af min pilgrimsvandring var i dag, hvor jeg bagte en banankage og delte den med de lokale alkoholikere og hjemløse. De fleste blev meget glade og var glade for at se mig. De fandt ret hurtigt ud af jeg var præst, men som en af dem sagde, så kunne vi jo bare lade som om det var Jesu legeme. Så jeg delte en alternativ nadver med dem, og det er nok ikke sidste gang, at jeg besøger, Ken, Steffen, Fie og de andre…

Her er lige et par billeder fra vandringen

pilgrim-022.jpgpilgrim-017.jpg

One Response to “Back in town (dette indlæg blev skrevet d. 1.8.)”

  1. Henrik H Says:

    thomas du burde lægge de hemmelige video klip ud på bloggen i stedet

Leave a Reply

