Bogmesse, lidt fase 2 og forbilleder

I know det er lang tid siden jeg har givet lyd fra mig, jeg er lidt i fase 2 (læs demotiveret) omkring min blog, men der har jeg været før, men jeg kan mærke at jeg er ved at være klar igen, og det skyldes ikke mindst min kones nye computer, som har taget dette billede

foto-1.jpg

I weekenden lagde vi vejen forbi bogmessen i forum og ud over at tale med Tommy Troelsen og høre et foredrag om humor i ledelse, så var den primære årsag til besøget M og M’s foredrag om deres bog “afrikas mange ansigter”, køb den før din nabo. Michael havde til lejligheden taget sort skjorte på, man skulle næsten tro han skulle til begravelse, men som Jonny cash ville have sagt, det kan også være jeg skal…

billede004.jpg

Ellers går jeg og tænker meget på, hvad det er som former os og hvordan vi former andre, med andre ord discipelskab. Jeg oplever selv at blive formet af, mine venner, af Inge, af min historie, af forfattere, af historien om Jesus og sikkert mange andre ting. Når jeg selv bliver formet af så mange impulser, så er det nok ikke mærkelig, at dem jeg leder ikke altid gør, som jeg tror, jeg leder dem til, fordi de også bliver formet af mange andre ting. Følg mig sagde Jesus. Efterlign mig sagde Paulus. Jeg kan mærke, jeg ikke er helt så kæphøj som de to herrer, for er jeg værd at efterligne, ikke altid synes jeg, og jeg ved heller ikke altid helt om jeg går den rigtige vej, så hvordan skal folk kunne følge efter mig. Nå ikke mere klynk her fra. På torsdag – lørdag skal jeg være sammen med nogle af dem som har formet mig allermest i de sidste år, Keld D, studenderpræsten, Peter S, Joachim N, David M og Ruben og så nogle af lederne fra re:gen det skal nok blive spas. To andre som har formet er Brian og Søren – hver på deres måde, og jeg fandt lige et billede af dem sammen i et IC3 tog – brian.jpgtaget på min telefon.

2 Responses to “Bogmesse, lidt fase 2 og forbilleder”

  1. Sidsel Says:

    Du har sandelig da været med til at bringe mig til hvor jeg er idag – jeg synes så afgjort du er værd at se hen til:-) Måske netop fordi du ikke er så kæphøj og ikke altid ved om du er på vej den rigtige vej – men tør være ærlig om det – og ikke mindst tør lede midt idet.

    Lige en oprigtig opmuntring her på en grå tirsdag…

    Kh
    Sidsel

  2. willer Says:

    Tak for det… Det er dejligt at høre!

Leave a Reply

