willers dilemma

HJÆLP!!!

Hvis man nu står i en situation, hvor man har nogle oplysninger, som er baseret på historier i krogene, men som måske er sande nok, skal man så forholde vedkommendes ledere med oplysningerne, også selvom man intet har med sagen at gøre og slet ikke er involveret i den pågældende kontekst. Jeg skal lige understrege, at det her dilemma ikke har noget med min kirke eller noget som helst af det arbejde, jeg ellers er involveret i.

Råd modtages med kyshånd

5 Responses to “willers dilemma”

  1. Henrik H Says:

    et enkelt råd

    Er dine venner indvolveret, så gør noget – hvis det bare er snak, så lad det være snak

  2. willer Says:

    Det er primært bare snak og ingen venner er involveret, men hvis snakken er sand, kan det godt få nogle lidt trælse konsekvenser…. men jeg tror nu også bare jeg lader det ligge…

  3. LasseÅ Says:

    Råd:
    Hvis nogen hvisker i krogene, så konfronter dem, der hvisker i krogene, og hvis det er noget der kunne være sandt og har uheldige konsekvenser, så konfronter også dem der hviskes om. Men gå direkte til kilderne i stedet for at gå igennem andre…
    Jeg er ikke helt enig med Henrik, hvisk i krogene skal der tages hånd om også selvom det ikke drejer sig direkte om venner… Husk Matt 18…

  4. Henrik H Says:

    Jeps, tror egentlig, at jeg sigter efter det samme som du siger Lasse – realistisk set vil mit fokus altid være på folk jeg har relation med – enten hvis de hvisker eller hvis der hviskes om dem – generelt er der meget hviskeri rundt om i legemet, og MT 18 giver bedst mening i en relationel kontekst – derfor “venner”

  5. willer Says:

    Ja relationel kontekst og det netop det, som denne situation ikke er, men jeg vil vende tilbage, for jeg har besluttet for at tjekke snakken og se om det er noget, inden jog foretager mig mere

Leave a Reply

