På streckers en sen nattetime

Så er klokken blevet o3.00 og jeg er lige kommet hjem fra Århus, eller det vil sige jeg sidder på en bar og venter på natbussen. Jeg har været sammen med min mentor gruppe. Det er altid godt at være sammen med dem, selvom den her gang nok var mere hygge end alvor.

Jeg er i øjeblikket ved at skrive julekort, og jeg forundres over, hvor meget jeg har at være taknemlig for. Det er helt vildt… Gud er stor, og jeg føler mig utrolig lille, jeg har ikke rigtig oplevet det på den her måde før. Måske har det noget at gøre med, hvordan vi i vores mentorgruppe og i re:gen har arbejdet med, at en del af efterfølgelsen af Jesus er at give afkald. Når man giver afkald, så erkender man sig egen skrøbelighed. Det er en skræmmende proces og på samme tid meget fantastisk proces. Lige nu er jeg bare taknemlig for, hvordan Gud velsigner, og jeg håber, at jeg må få lov til at velsigne videre til andre.

At blive velsignet og være til en velsignelse, det er hvad jeg længes efter.

Det er interessant at være ude i det pulserende natteliv, hvor jeg lige nu kan se, at en fyr er ved at score en pige, og Anne Linnet synger om maria på æslet og den lille messias, så er det jul.

Bartenderen har et kors om halsen, men han siger, det ikke er fordi han går i kirke, men han vil dog kalde sig selv kristen… hm

Her sidder jeg så på streckers med min juleøl og bussen går om 20 minutter

foto-21.jpg

One Response to “På streckers en sen nattetime”

  1. Anders Says:

    Glædelig jul til dig og konen..
    At blive velsignet og være til en velsignelse, det er fantastisk dejligt.
    Må Gud velsigne jer rigtig meget her i Julen.

Leave a Reply

