Min mormor er emerging

Min historie med ældre mennesker er måske ikke helt rosenrød. Ofte har jeg været en del af samtaler, hvor der har været visse generationelle forskelle, når vi har talt kirke, tro, ledelse og nå ja oprydning.
Men jeg kan faktisk gode lide at tale med gamle mennesker, når de deler ud af deres tro og vandring. En af dem er min mormor, og hun er meget emerging.
Hun har en husmenighed, deltager i litterære debatter i den lokale folkekirke, hvor hun bringer Gud på banen, er medlem af en pinsekirke, går til ældremøder i baptistkirken, og så forstår hun ikke, hvorfor vi skal gøre bænkene i kirken varme. Det handler jo om at nå mennesker med Jesus som hun siger, og det sker sjældent i kirken, så det må vi ud at gøre.

Glædelig jul og til alle jer andre ældre. Det er jo jer, som vi står på skuldrene af, og jeg glæder mig til at snakke mere med jer!

Her er så et billede af min emerging mormor

mormor.jpg

3 Responses to “Min mormor er emerging”

  1. larsdorland Says:

    Hun lyder da sej ! 🙂

  2. Rie Andersen Says:

    Hvor var det skønt at læse om din fremvoksende (!) mormor. Sikke et livsstykke. Flere ældre frem af kulissen!

  3. diana cornelia Says:

    ja, ældre mennesker er også på min top 10 i disse dage.. juleaften var der en skøn ældre præst der talte lige til mit hjerte og jeg tror faktisk at det især var hans alder der gjorde mig omend en smule mere lyttende og åben sådan en dag hvor tusind ander tanker sagtens kan fylde..
    /diana

Leave a Reply

