Krise management

Hvad kendetegner organisationer i krise? Jeg har et par bud, men vil da gerne opfordre andre til at give deres bud også…

– fokuserer mere på sig selv end visionen

– Begynder at diskutere internt

– Bruger tid på at diskutere egen identitet

– Bruger ressourcer på ting, der primært handler om interne forhold

– Lever mere i fortiden end i nutiden og fremtiden

Men hvordan er man leder i sådan en krise situation, hvordan skal man få vendt fokus og perspektivet. Hm hvad siger I?

5 Responses to “Krise management”

  1. Tine Gjessø Says:

    ret rammende for noget jeg kender…
    ja – hvad gør vi ved det?
    mit bedste bud: blive ved med at arbejde med visionen og dens konsekvenser
    se på de konkrete mennesker og muligheder og lade al politikken og det manglenede overskud ligge
    ikke være bange for at vise svaghed –
    blive ved med at insistere på drømmenes overskud
    hmmm – kunne også godt tænke mig nogle bud her… 🙂

  2. willer Says:

    Ja det er ikke lige så oplagt, hvad strategien er I sådan en situation, en anden mulighed er at lade tingene dø og så se hvad der opstår derefter….

  3. Re: Krise Management eller Re: Den store strukturdebat eller Om kirker som organisationer « Niels Tvesok Says:

    […] posts hos Thomas Willer og Lasse […]

  4. Tine G Says:

    ja – måske er det rigtigt – der er vel også en udbredt træthed og manglende forventning til organisationer??? Jeg forventer nok ikke så meget af bare et fællesskab mere, men prøver at lade Gud forandre mig gennem flere inputs – men der er en fare for individualisering.
    Wilfrid Stinesen siger i et interview på Katolsk Orientering, at kristendommen er blevet mere personlig, efter at organisationerne er kommet i krise – han ser det som noget positivt.

  5. willer Says:

    Hm ja men til gengæld er den også blevet mere privat og jeg ar bange for at det er det, som er sket med troen, den er blevet privatiseret og indivdualiseret. og jeg bliver bekymret når troen ikke får et udtryk og et liv i fællesskabet… men måske mente den gode wilfrid det anderledes

Leave a Reply

