Missional Church

Allan Hirsh var igår i KBH til en temadag om missional church. Hans hovedspørgsmål var nogenlunde som følger:

Hvad var årsagen til at både den første kirke og den kinesiske kirke havde/har en så eksplosiv vækst?

Udover at de begge var forfulgte og havde en forkærlighed for fisk.

Det er der selvfølgelig ikke nogle enkle svar på, men noget handler nok om at de havde opdaget hvem Jesus er, og jeg tror ikke helt, at vi helt har forstået, hvem han er. Der kommer nogle flere tanker om det… Det var en god dag, bare ærgerligt at vi var så få. Det havde fortjent lidt flere mennesker og jeg kan varmt anbefale hans bog The shaping of things to come.

I går aftes var jeg også lige forbi en netværksgruppe i menigheden. Jeg elsker at være sammen med dem, for de er lidt anderledes end de normale kirkefolk, og det spørgsmål, som jeg funderede over, da jeg tog hjem lidt over sengetid var: hvad betyder det, at Jesus er Herre, når man lige har fundet ud af, at ens 17-årige kæreste, som man har været sammen med i to måneder ringer og siger: Jeg er gravid?

Leave a Reply

