Tid til faste

Jeg kommer egentlig fra en meget lavkirkelig tradition. Det vil sige, det med liturgi og kirkeåret er ikke noget, jeg har hørt særlig meget om. De senere år er jeg dog blevet meget optaget af kirkeåret, kirkehistorien, det mystiske etc. Det betyder så også, at vi for første gang i re:gen vil holde askeonsdagsgudstjeneste.

Det er jo ikke en tradition vi bærer med os, og der er sikkert visse katolikker, der ville vende sig i deres grav over måden vi gør det på. Men vi tror det er vigtigt at leve i en rytme, og et af årets faser er at vende sig mod Gud og stilheden og lade sig rense og genopfylde af Guds ånd. Det er det jeg håber, der kommer til at ske i fasten…

I aften drager vi ellers af sted til Århus på konference, det skal nok blive godt, jeg glæder mig til at være sammen med folkene fra re:gen og møde hjemmedrengene fra århus.

Leave a Reply

