Back for Good

Så er jeg hjemme efter nogle dejlige dage i London. Superfedt at hænge ud med holmgårds og kirkeledere i London og omegn. Jeg synes det var en god tur, som gav nogle interessante perspektiver omkring discipelskab.

Meget af snakken på turen handlede om, hvordan vi får gjort op med komsumerismen. En af de største udfordringer kirken står overfor er kosumerismen. Er konsumrismen med til at hindre Guds riges frembrud?

I den forbindelse kan et monastisk liv i en bestemt rytme måske være med til at gøre op med konsurismens mantra: Jeg vil have mere. Jeg skal være en succes.  Så det er noget vi re:gen vil arbejde videre med.

Personligt blev det endnu en gang understreget for mig, at jeg skal lære afhængigheden af Jesus. Jeg må virkelig lære at lade ham komme til. Helt og aldeles.

Her er af et lille billede af holmgaard på en af de mange togture vi havde

holmgaard.jpg

Leave a Reply

