Refleksioner over hvor jeg er?

Jeg er døbt i en baptistkirke

Oplevede forbøn første gang sammen med en præst fra pinsekirken

Er med i en mentorgruppe med folk fra frimenigheder, folkekirken og apostolsk kirke

Har i vores menighedplantingsfase haft en rådgiver fra Vineyard

Min Mentor er fra en valgmenighed

Jeg er ansat i SALT, som har et bagland i pinsekirken, baptistkirken, missionforbundet, apostolsk kirke og Dank Oase

Har venner i adventistkirken, den katolske kirke og emerging church bevægelsen

Jeg forsøger vel bare at sige, at jeg forsøger at finde ud af, hvor jeg hører hjemme. Det er ikke en helt let proces, som jeg prøver at være i dialog med Gud omkring. Skal man gå efter, hvor man selv får mest ud af det, eller skal man gå derhen, hvor der er kamp og man måske kan være en profetisk stemme…?

10 Responses to “Refleksioner over hvor jeg er?”

  1. Fro Says:

    Skal der være kamp for at man kan være en profetisk stemme?

    Det lyder for mig som om at du hører hjemme i Kirken. 🙂

  2. willer Says:

    kamp er også det forkerte ord. Det handler måske mere om, skal man forsøge at være en profetisk stemme i en sammenhæng, hvor man ikke rigtig føler sig hjemme og føler sig frustreret…

  3. Fro Says:

    Åh, det er så knaldhamrende vanskeligt.

    Hvornår er det en profetisk røst – hvornår er det brokkeri – hvornår er det bare kemi & teologi, der ikke passer sammen?

    Jeg tænker nok at frustration er et vilkår, kirken må lære at give rum for på denne side af evigheden – men det skal man ikke affinde sig med. Kærligheden skjuler jo mange synder osv. – det er nok godt at elske noget mere..

    Vi er vel også sat til at kærligt formane hinanden, så lad os øve os i en kultur, hvor vi gør det – i kærlighed. Men vi kunne jo tage at starte med at bede for hinandens forsamlinger og ‘rallies’.

  4. Lasse Bech Says:

    Jamen du er da baptist er du ikke? 😉

  5. willer Says:

    Ja Frovin det er vanskeligt, jeg tror du har ret det starter med kærligheden, men ofte bliver det bare en kærlighed til os selv…

    Jo lasse, jeg er i hvert fald medlem af en baptistkirke, så er jeg vel en baptist eller hva… 🙂

  6. frovin Says:

    Folkekirken vil i hvert fald putte et baptist-label på dig og løbe skrigende bort.

    Men den er jo også så utrolig fjollet.

  7. Risto Says:

    måske er du re:genist…
    der er mange der gemmer sig bag en organisation eller label, uden at tage personlig stilling til Jesus som MIN Frelser og Herre og som kommer til udtryk i et minstry eller tjeneste. Er det f.eks. min tjeneste at min kirke driver ADRA nødhjælpsarbejde selvom jeg ikke aktivt deltager?…
    Jeg genkender din frustration over at være en åndlig kameleon…

  8. Rikke V. Says:

    Thomas du skulle SERIØST overveje at læse et kursus på Skandinavisk Akademi for Lederskab og Teolog, SALT, der hedder ‘Konfessionel identitet’!

    Så bliver du godt klædt på!!

  9. Skarnbassen Says:

    Søg de mennesker der efterlever Guds Ord. Ingen religionsretning kommer fra Gud, hvis ikke den er overensstemmende med Bibelen. Er din kirkes trosretning baseret på et, efter Bibelen modstridende grundlag, kan du vælge at fortælle dine trosfæller om dette og håbe på at de tager det til sig og gør de ikke dette, mener jeg, at du bør finde andre veje.

    Alle rettroendes trosgrundlag bør baseres på en personlig indsigt i Bibelen, fordi den derved vil fungere som en manual om, hvorvidt det ene el. andet er af vildledende el. opbyggende karakter. Jesus sagde om menneskets trostilstand ved sit andet komme “mon jeg vil finde troen på jorden”. Deraf kan udledes, at det ikke er ligegyldigt hvad du, andre el. jeg tror på. Han talte om én bestemt tro. Det skal dog ikke fortolkes som en fordømmelse af en bestemt trosretning, hvis den efterleves i samme ånd som Bibelen.

    Søg GUDS RIGE og efterlev hvad den anbefaler, så vil du, når tiden er inde, kunne vandre rundt i Edens Have. Håber vi ses, om ikke andet dér!

    M.v.h.

    Skarnbassen

  10. willer Says:

    Til skarnbassen hvad vil det sige at efterleve Guds ord… kommer det ikke an på hvordan man tolker det… Jeg tvivler mere og mere på, at der en ret tolkning og en masse forkerte, jeg tror mere, at vi skal lære af hinanden også selvom man ikke umiddelbart er enig…

Leave a Reply

