Arrgh jeg fik røvfuld

Igår var jeg for første gang i tre år ude og spille badminton, og jeg fik stryg af min gode ven Tom. Hm så hjælper det ikke man er blevet vestjysk mester i B-rækken, når man ikke har timingen i slagene. Anyway det var en god gang motion og vi havde det sjovt, selvom det havde været sjovere hvis jeg vandt.

Er ellers i gang med at forberede mig til vores studiegruppe på SALT i morgen. Jeg er ikke selv teolog og derfor er det lidt en udfordring at undervise i et fag, der hedder ungdomsarbejdets teologiske fundament. Men det er spændende og det prikker da også til min egen teologiske refleksion i det arbejde, vi laver i re:gen.

En af vores grundbøger er practical theology in Action af Ballard og Pritchard. En god bog, og det som slår mig er deres kontinuerlige fokus på at teori og praksis og kontekst står i et spændingsforhold til hinanden. Det er der sikkert ikke nogen, der vil betvivle, men når jeg kigger på min egen sammenhæng og andre, så må jeg bare konstatere, at der sjældent er tale om et spændingsforhold, man ender ofte bare i  hver sin grøft. Det er meget sjældent at vores praksis er resultatet af en samtale mellem teori, praksis og så vores kontekst.

One Response to “Arrgh jeg fik røvfuld”

  1. Tom Says:

    Det er dejligt, at man kan læse om sine sejre på din side 🙂
    Jeg takker!
    Mvh Tom

Leave a Reply

