Så er det snart påske

Så er det snart påske… Vi tager til jylland i morgen. Jeg skal forbi BUOs påskelejr og gøre lidt reklame for SALT, og så skal vi hænge ud med Inges søster og hendes mand og deres lille pige. Lørdag er det bryllup og søndag er det fyn, der kalder til min mors fødselsdag. Så det skal nok blive fornøjeligt.

2. påskedag har vi Grace, hvor jeg tager udgangspunkt i, at der både findes et påskebudskab og påskehistorier.

Påskebudskabet er det vi kender, at jesu død og opstandelse giver håb og glæde til os. Men for dsiciplene var opstandelsen ikke umiddelbart genstand for glæde og håb. De var forfærdede, bange, var kede af det, de var desperate.

Vi kan ikke blot leve vores liv ud af påskebudskabet, vi bliver også nødt til at tage påskehistorierne alvorlige, fordi vi ellers så bliver arrogante, for selvfede og meget andet. Nå så det er det, jeg går og tygger lidt på, så må vi se, hvordan det bliver…

jeg glæder mig 🙂

Thomas

Leave a Reply

