French Open

 

Nej dette indlæg handler ikke om French Open, jeg kan blot konstatere at årets turnering er gået i gang.

I næste uge er der TOM dage i Karlslunde strandkirke og jeg regner med at blive optaget i TOM.

Jeg glæder mig til at blive en del af et større fællesskab, hvor vi sammen har lovet hinanden nogle fælles ting. Jeg kan mærke, hvor vanskeligt det er at leve i efterfølgelsen af Jesus alene, jeg har brug for at comitte mig noget mere, jeg har brug for at andre holder mig op på de ting, som jeg har som længseler og ønsker.

De tre løfter som man aflægger er simplicity, purity og Accountability.

Jeg ser samtidig også min indtræden i TOM som et opgør med konsumerismen. Jeg ønsker at at leve enkelt og rent. Jeg ønsker ikke at mere skal have mere. jeg ønsker at leve i Guds rytme og ikke marketingsdirektørernes rytme. Så jeg håber, at TOM vil hjælpe mig med at leve i efterfølgelse af Jesus og med at omvende mig fra konsumerismen, er det for meget forlangt?

Hvad tænker du, er det for drastisk at træde ind i en orden eller er det lige det, der skal til

5 Responses to “French Open”

  1. frovin Says:

    Det er da lige det, der skal til! Jeg er misundelig og ønsker dig Guds fred og glæde med det! 🙂

  2. willer Says:

    Hm nu er det jo ikke en totalt lukket joint, så andre må også gerne komme med. men tak for dine ønsker… 🙂

  3. frovin Says:

    Skal man ikke anbefales eller noget andet fint?

    Jeg har faktisk kigget på den her før. Vil meget gerne en dag indgå i en protestantisk fri orden..

  4. willer Says:

    jo men det kunne jo være vi skulle tage en kop kaffe en dag hvor jeg er i odense eller du er i KBH

  5. frovin Says:

    Yay!

Leave a Reply

