Skal vi kigge til asien

Marko havde en interessant post den anden dag omkring, hvorfra kommer trends i ungdomskulturen. Det interessante er at han mente, at man for nogle år siden skulle se på Europa her iblandt København, men nu var tiden kommet til at kigge på Asien, fordi Asien har et enormt potentiale og størstedelen af befolkningen er under 30 år. Da jeg underviser i youthministry synes jeg det er et ret interessant spørgsmål: Hvor kommer indflydelsen fra? Bliver danske unge påvirket af de ting, som sker blandt unge i Asien?

Hm ja manga tegnserier er ved at blive enormt populært i DK men udover det, så stiller jeg mig lidt tvivlende overfor det, men jeg er ikke sikker, så jeg tror, jeg vil dykke lidt ned i det den nærmeste tid og holde øje med Asien. Hvem mener du danske unge bliver påvirket.

Følgende video kan måske være til inspiration til snakken

Leave a Reply

