En anderledes tur

Her i weekenden skulle Fruen og jeg til 30 års fødselsdag i Aalborg, men festen blev aflyst, da fødselarens ældste søn brækkede sig 16 gange i løbet af natten. Det betød, at vi i stedet havde en hel dag sammen med Fruens søster og svoger og lille niece.

Vi besøgte blandt andet udstillingen Just use it på Nordjyllands kunstmuseum. En interaktiv udstilling, hvor publikum selv er med til af skabe kunsten og på den måde bliver indført i kunstnerens overvejelser. En virkelig god oplevelse, hvilket naturligvis fik mig til at tænke på kirken.

Ofte er kristne som en museumsgæst som går på museum og som ser kunsten men aldrig kommer i interaktion med skaberen. På denne udstilling kom jeg i interaktion med kunstneren og jeg var med til at skabe et kunstværk sammen med kunsteren. Det er mit håb for min egen og andres vandring med skaberen. At vi ikke blot ser hans værk men er aktive medskabere på det, som Han har gang i i vores verden.

Note: vi gik dog ikke glip af maden, den var jo købt ind og forberedt, så den kunne vi blot tage over og hente, så TAK FOR MAD!

Leave a Reply

