tanker på stranden

Igår på vores bryllupsdag, brugte vi noget af tiden til bare at slappe af på Amager strandpark. Jeg læste lidt sporadisk i en bog, som er 15 år gammel, der hedder overrasket af helligånden. Det var ikke så meget det, der stod i bogen, der slog mig, men på et tidspunkt fortæller forfatteren om, hvordan han underviste på et konservativt evangelikalt seminarium og kom til at elske bibelen mere end Ham som stod bag bibelen. 

Jeg tror, at jeg selv nogen gange bliver fanget af det samme som forfatteren. Jeg bliver mere optaget af at søge at lave den gode kirke, og hvordan man kan rumme det postmoderne mennesker i kirken, end at søge og elske Kirkens herre.

Jeg har brug for at få den samme tørst som salmisten, der tørster efter Gud ligesom hjorten tørster efter vand, men hold fast hvor er det svært. Så let bliver vi optaget at alt muligt andet og tørster efter andre ting, fremfor at tørste og længes efter vores skaber

3 Responses to “tanker på stranden”

  1. kennethbirch Says:

    Tak for påmindelsen! Jeg nikker meget genkendende til tanken om at lave kirke for kirkens skyld og nogen gange glemme dens Herre. Det er næppe holdbart i længden.

  2. Henrik H Says:

    hej thomas

    læste selv noget i går i “Organic Church” som går lidt i retningen af det du fortæller her – Niel Cole bruge billede om at så og høste, som et billede på den måde vi laver kirke på – vi læser rigtig mange bøger om “how to grow your church” og hans pointe er at det netop ikke er vores opgave. Gudsriget vokser, og det er gud der giver væksten – ikke os man alle vores fancy koncepter og strategier – han skriver at vi burde finde ud af “how to sow” og derfra søge mere fællesskab med ham der giver væksten

  3. kat Says:

    Hvor har du dog ret, Thomas!

Leave a Reply

