At være en efterfølger…

Jeg ønsker at følge efter Jesus. Det skal der ikke herske nogen tvivl om. Det er det jeg vil. Men det kan være svært, for jeg er ikke altid klar over, hvor det leder hen. Det er på mange måde en rejse ud i det ukendte. Guds rige er kommet nær, omvend jer og tro på evangeliet og følg mig siger Jesus.

Det er Gudsrigets komme som er det centrale og hvad er det for et rige. Det er her, men er her ikke fuldt ud endnu. Jeg formoder rejsen handler om Gudsriget og at vi skal se det komme, men hvor det leder mig hen, og hvordan det ser ud er et godt spørgsmål. Jeg synes ofte det er som sand man tager op i hånden, man tror man holder fast på det, og så smutter det alligevel ud i mellem fingrene på een. Jeg tror, at jeg ved, hvad Gudsriget er, og så når jeg tror jeg har styr på det, så viser det sig, at det er større og mere mangfoldigt end jeg troede… Ved ikke om det giver mening for andre end mig selv..

Leave a Reply

