Urtehaver og sociologiske citater

brian og søren

jeg er i øjeblikket i Norge, hvor jeg sammen med Søren Ø underviser i Youth ministry. På vejen herop læste jeg hellige rødder af Peter Haldorf. Han har et eksempel med en urtehave, som det åndelig liv. Han siger, at det ikke er mærkeligt at munkene altid har haft urtehaver, for det siger noget om det åndelige liv. Det tager tid at modnes, intet kommer hurtigt, alt kommer langsomt. jeg tiltrækkes af det langsomme organiske liv, jeg oplever der er noget værdi der, som jeg ikke må give slip på

Samtidig har Søren lige citeret mig selv og sagt at jeg en gang har sagt at 9 ud af 10 som er tiltrukket af Jesus bliver ikke en del af et trosfællesskab, fordi de ikke kan se sig selv som en del af et trosfællesskab… Så på den anden side tænker jeg, vi skal bare have nogle folk til at komme i kirke, og det kan kun gå for langsomt, og jeg længes efter at se mange mennesker blive en del af kirken.

OG det er lige præcis her spændingen er, vores åndelige liv er som en urtehave, det tager tid og på samme tid har jeg lyst til at se mennesker oplever Kristi opstandelseskraft NU…  Kan vi se mange mennesker blive en del af kirkeligt fællesskab hurtigt samtidig med at vi ser deres åndelige liv som en urtehave… og hvad betyder det lige i praksis, det vil jeg gerne reflektere lidt over i den kommende tid…

2 Responses to “Urtehaver og sociologiske citater”

  1. Simon Willer Says:

    Glæder mig til at følge tankerne:)

  2. Henrik H Says:

    hey Thomas

    godt at se at der er liv her på bloggen igen – ser frem til at følge reflekstionerne

    HH

Leave a Reply

