What a wonderful world…

Der er gang i mange ting og jeg oplever virkelig, at Gud hele tiden kaster mig op i luften og drejer mig rundt og jeg lander på benene, men hver gang kigger jeg en anden vej og ser et nyt perspektiv…

Anyway det har været en god weekend og en dejlig mandag…

Fredag aften min brors fødselsdag og koncert med Kira og Jens i tivoli, virkelig cool

Lørdag havde vi DNA dag i regen, det er virkelig nogle cool folk, som jeg er kirke sammen med, som brænder for at skabe forandring i KBH og det SKAL vi komme til at gøre

Lørdag aften tog vi del i kærlighedsfest på nørrebrogade, og der var kærlighed for hele folket. Vi havde taget vores egen grill med og indbød folk til at spise med, virkelig cool, senere på aften var vi til fødselsdag

Søndag løb jeg 20 km, jeg er virkelig i god form så ser frem til marathonløbet, håber på at komme under 3.45, men vi må se, hvor død jeg går på de sidste km.

Senere havde vi fællesbrønd og jeg nød at være sammen med folk igen.

I dag har jeg været til A2 konference, hvor jeg for første gang fik lov til at lytte til Erwin Mcmanus live. Det var virkelig inspirerende og fik sat nogle gode tanker igang, han redefinerede first second og third space på en rigtig god måde…

First space er der hvor vi selv føler os hjemme. Det er der hvor vi bliver bekræftet af andre i at vi selv er ret fede. Det er det der ofte sker i kirker, grundlæggende ligner vi hinanden og bekræfter hinanden i, at vi er cool

Second space er vores arbejdsplads, studie osv. Det er der hvor vi færdes til daglig og bare skal forsøge at være tilstede og være der for mennesker, bare være mennesker…

Third space er der hvor vi bliver invieteret ind i andres first space, fordi de har mødt os i second space og oplevet os som autentiske mennesker, der elsker Gud, og i det third space kan vi forbinde deres historie med Guds historie

Mcmanus talte ud fra apg. 17, hvor Paulus er de her tre steder. Det fik mig virkelig til at tænke… hm håber jeg har fanget den rigtige pointe…

Leave a Reply

