hvorfor jeg ikke gør det…

Om halvandens uges tid er det tid for, at baptistiskirken i Danmark skal vælge en ny ledelse. Jeg er en af dem, som er blevet spurgt om hvorvidt jeg ville stille op. Jeg er også en af dem, som har sagt nej. Hvorfor gør jeg det så ikke, det er jo virkelig nu chancen er der for at være med til at gøre en forskel i Baptistkirken. Der er måske netop nu en kairos tid, hvor en ny retning kan sættes.

På den ene side kribler det i mig for at sige ja, jeg tror, at jeg ville kunne bidrage med noget godt og samtidig også lære en masse, men hvorfor gør jeg det så ikke…

– at lede et kirkesamfund er ikke helt simpelt, og jeg ved simpelt hen ikke om jeg er åndelig moden til at gøre det

– Hvis noget nyt skal tilføjes til listen over ting jeg gør, er der noget andet jeg ikke skal gøre, og lige nu ved jeg ikke, hvad jeg skal vælge fra

– jeg er ikke firmaets mand. I tidligere generationer stillede man op for “samfundet”, når der blev kaldt på een. Jeg tror mange koner har levet et ensomt liv, og det vil jeg ikke udsætte mine kone for – ikke mere end hun er i forvejen…:-)

– Jeg er ikke sikker på at sidde i en formelt valgt ledelse er den bedste investering i, hvordan jeg kan være med til at udvikle og plante flere kirker. Måske er mine resourcer bedst brugt på en anden måde, og den udfordring vil jeg tage op…

– Jeg tror, Gud har sagt nej og det er jo også et godt argument…

Hm nogle har sagt jeg er en kylling og burde sige ja… det er jo lidt som at slå en mand i maven at sige den slags, men jeg tror, jeg holder ved mit nej…

One Response to “hvorfor jeg ikke gør det…”

  1. MissPeaches Says:

    Det skal du også bare gøre Thomas.
    Tænk på hvor meget krudt medierne bruger på at fortælle os at vi skal lære at sige nej, og når vi så endelig gør det i vigtige situationer, er der altid dem der skal kalde en en kylling.
    Hvis Gud har sagt nej, så er menneskers meninger ligegyldige…

Leave a Reply

